13.11.16

Lilli Ann

     Lilli Ann, Lilli Ann. Nie ma chyba osoby, która śledząc aukcje odzieży vintage nie wpadłaby na przepiękne kostiumy, suknie i płaszcze o iście bajkowych krojach, pochodzące z przełomu lat czterdziestych i pięćdziesiątych, opatrzone metką Lilli Ann.

źródło: myvintagevogue.com



     Ubrania tej marki osiągają naprawdę zawrotne ceny i są świętym Graalem dla kolekcjonerów. Nic dziwnego, są naprawdę pięknie skrojone i niezwykle fantazyjne, dlatego nawet przy cenach sięgających setek dolarów, rozchodzą się jak świeże bułeczki.
źródło: pinterest.com

     Lilli Ann została założona w 1933 roku przez Adolpha Schumana. Firma zawdzięczała nazwę żonie właściciela. Ojciec Schumana był Żydem z Węgier, który wyemigrował do Stanów i zajmował się rozwożeniem mleka. Syn miał jednak ambitniejsze plany i choć sam nie był zbyt zainteresowany projektowaniem ubrań, to wiedział, że prężnie rozwijająca się branża mody będzie prawdziwą żyłą złota (w późniejszych latach projektowały dla niego zarówno dość anonimowe osoby, głównie kobiety, jak i francuskie sławy, podobno Schuman jedynie na początku realizował pewne projekty, ale w głównej mierze korzystał z pomocy innych nadając swojej firmie kierunek artystyczny, którego realizację pozostawiał profesjonalistom). Początkowo Lilli Ann działała na terenie San Francisco i była jedną z wielu firm tego typu.
    Dopiero koniec drugiej wojny światowej przyniósł przełom w karierze Schumana, choć pierwsze reklamy jego biznesu pojawiły się w 1944 roku i jasno mówiły o filozofii marki, która stawiała na podkreślenie szczupłej sylwetki. Na tle innych amerykańskich projektów, nie były one jednak niczym nadto niezwykłym.
    Schuman wyjechał do Paryża, gdzie nawiązał liczne kontakty z słynnymi projektantami i zdobył niedostępne w Ameryce materiały. Po powrocie do Stanów zaczął się prawdziwy szał na piękne żakiety od Lilli Ann, które zniewalały perfekcją wykonania, wytrzymałością, ale także krojami, podkreślającymi wiotkość talii.
źródło: pinterest.com
     Charakterystyczne, księżniczkowe płaszcze o rozkloszowanym dole (gdzie filozofia New Look została zastosowana do kwadratu), przedłużone żakiety przypominające kształtem klepsydry, wszystko wykończone z niebywałą precyzją, przypominały arcydzieła haute couture.

źródło: myvintagevogue.com
źródło: pinterest.com
W latach 60-tych firma nadal prężnie działała. W latach siedemdziesiątych zaczynała przygasać. Prawdziwe problemy zaczęły się w latach 80-tych wraz ze śmiercią Schumana. Kompanię sprzedano i ostatecznie zniknęła z rynku w roku 2000.

No comments:

Post a Comment