25.12.15

Retro blogi, które inspirują cz. I

Nie jestem jakąś szczególnie żarliwą czytelniczką blogów. Mam swoich faworytów, do których chętnie i często wracam, ale szczerze powiedziawszy większość internetowych niecodzienników, mnie trochę odrzuca. W zalewie nijakości, czy notek kopiowanych z wikipedii trudno jest znaleźć coś naprawdę niezwykłego.

Szczerze mówiąc nie jestem wielką fanką modów blogowych (o ironio!). Owszem oglądanie udanych stylizacji jest całkiem przyjemne, ale na dłuższą metę bardzo mnie to nudzi.  Dlatego moi ulubieńcy nieczęsto chwalą się stylizacjami, ale swoją wiedzą odnośnie wykrojów, technik makijażu, czy nieco bardziej ambitnie: sztuki i kultury.

The Vintage Pattern Files - to bardzo ciekawe i pożyteczne miejsce, gdzie znaleźć można linki do przeróżnych starych publikacji na temat dziergania i krawiectwa. Od sukienek i spódnic, przez koszule i swetry, aż po najdrobniejsze akcesoria. Na blogu znajdziemy wykroje z wszystkich dekad XX wieku. Cudowne!

Couturette - wspaniały blog o robieniu na drutach i krawiectwie. Autorka nie dość, że potrafi ze starych wykrojów wyczarować cuda, to także dzieli się pdfami książek z lat 40-tych, 50-tych i 30-tych odnośnie szycia i dziergania.

Time is timeless i Absyntowa Wróżka - w mniejszym stopniu o modzie, w większym stopniu o sztuce i kulturze, w głównej mierze sztuce dawnych epok. Przystępne, przyjemne w subtelnej, kobiecej atmosferze. Uwielbiam.

Gibson Glamor - już nieistniejący, czasami udaje się go ożywić poprzez webarchive. Blog ten poświęcony był kosmetykom z początku XX wieku. Mnóstwo przepisów na pudry i mazidełka wszelakie. Nieodżałowana strata.

Madame Isis Toilette - podobnie jak Gibson Glamor to blog głównie o kosmetykach i makijażu z dawnych epok. Autorka koncentruje się głównie na XVIII wieku, ale znajdą się ciekawostki z innych epok.

W późniejszych odsłonach postaram się skupić na blogach stylizacyjnych, ale naprawdę: nie będzie ich zbyt wiele.

2 comments:

  1. Siebie się tu nie spodziewałam :D GG znałam, szkoda. Była kiedyś taka dziewczyna na blogspocie, która prowadziła bloga głównie o przemyśle odzieżowym i designie -XX wiek, bez stylizacji (o ile pamiętam to nawet nie ujawniała swojej osoby za bardzo). Nie pamiętam jak blog się nazywał, jakoś ze trzy lata temu zrezygnowała.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surprajz :D
      o szkoda, ze mnie to ominelo, bo mnie przemysl odziezowy zawsze bardzo interesował ;)

      Delete